Új WINTAX

Felhasználóknak

Avagy, hogyan kezd el használni a WINTAX rendszert!

Célunk, hogy könnyebbé tegyük programjaink élesítését és használatbavételét.

Új WINTAX felhasználóknak

Programbemutatóinkat a Novitax youtube-csatornáján találod:

Hogyan kezd el használni a WINTAX rendszert?

Ezt az oldalt azoknak hoztuk létre, akik most kezdik használni a NOVITAX szoftvert, érdeklődnek szoftverink iránt, esetleg letöltötték a demó verziót. Célja, hogy könnyebbé tegyük programjaink élesítését és használatbavételét.

A WINTAX a NOVITAX integrált ügyviteli rendszere, ezt kell letöltened, és telepítened, ha a következő szoftverek bármelyikét használni, vagy kipróbálni szeretnéd:

WINTAX letöltése

A WINTAX program itt tölthető le, a telepítő rendszer a WINTAX első letöltésekor letölti a FireBird adatbáziskezelőt is. Az adatbáziskezelő külön itt is letölthető.

A telepítő a letöltéssel együtt telepíti a WINTAX rendszert és létrehozza az azt elindító parancsikont, amelyre kattintva elindul a WINTAX rendszer.

A telepítő a WINTAX rendszert DEMÓ programként telepíti, amely azt jelenti, hogy a rögzítendő bizonylat dátuma januári vagy februári lehet. A programot az éles használathoz regisztrálni kell.

Regisztráció

Amennyiben a WINTAX rendszert csak kipróbálni szeretnéd, ezt a pontot átugorhatod.

A regisztráció első feltétele a program megrendelése, a WINTAX-ot vagy bármelyik programját itt tudod megrendelni.

A megrendelésed feldolgozása után a NOVITAX díjértesítő küld számodra, regisztrálni csak a díjértesítőben szereplő összeg befizetés után tudsz, a következők szerint:

Aktiváló levél

A megrendelésen szereplő regisztrációra engedélyezett email címekre a NOVITAX aktiváló levelet küld. A levélben szereplő linkre kattintással érvényesítheted a regisztrációs email címed (létrehozod a regisztrációs fiókodat).

Regisztrációs fiók

A NOVITAX Kft. létrehozza a megadott email címek regisztrációs fiókjait.
A regisztrációs jogok kezelésével rendelkező munkatársak, regisztrációs fiókjuk aktiválása (jelszavak megadása) után megkapják azt a jogosultságot, hogy a további munkatársak számítógépükön is beállítsák a regisztrációs jogosultságokat.

A cégek regisztrációja

A WINTAX programból a regisztrációs fiókokba a „Regisztráció/Regisztrációkezelés bejelentkezéssel” menüpontban az aktivált email cím és a jelszó megadásával lehet belépni. A bejelentkezés után megjelennek az email címhez tartozó elérhető regisztrációk (NOVITAX programhasználók), és beállíthatók az adott géphez tartozó regisztrációs jogosultságok. A regisztrációs jogosultsággal nem rendelkező számítógépeknek (felhasználóknak) itt lehet adni, vagy visszavenni (törölni) regisztrációs jogokat. A beállítások után a változások elküldése gombra való kattintással lehet érvényesíteni a beállításokat.

A regisztráció részletes leírását itt találod.

A WINTAX első elindítása

A telepítő eljárás a WINTAX rendszert üres adatállománnyal telepíti, a program használatához a főmenüben a feldolgozni kívánt céget meg kell nyitni a „Cégnyitások / Új cég nyitása” menüpontban.

Szeretnénk megjegyezni, hogy a cég adatokat csak a feldolgozás első évében kell kitölteni, a további években a „Gépi nyitás előző évből” menüpontban át lehet nyitni azokat a következő évre.

NOVITAX Demó cég

A telepítő rendszer telepít egy próba céget is, a „NOVITAX Demó” céget, amely a program, vagy a program új funkciójának kipróbálását segítheti. A demó cégben már meg van nyitva egy cég (ki vannak töltve a cégadatok), minden programban van rögzítve pár bizonylat, így a programot az előkészítő műveletek nélkül azonnal ki lehet próbálni. A NOVITAX Demó cég a főmenü cégválasztás menüpontjában válaszható ki.

A cégadatok kitöltése

A feldolgozandó céget a „Cégnyitások / Új cég nyitása” menüpontban kell megnyitni. Az első képernyőn a cég adatbázisának létrehozásához szükséges adatokat kell megadnod, amely adatok a későbbiek során csak korlátozottan változtathatók:

Cégforma, amely számos további beállítás meghatároz, kódállományból választható, fontos adat, ezen a képernyőn utólag már nem változtatható. További cégadatok: adószám, cégnév, alakulás kelte.

Éles számlázás

Akkor kell bejelölnöd, ha számlázó programokkal éles számlát szeretnél kiállítani, ha bejelölted, a rögzített számláidat a program beküldi a NAV-nak.

Amennyiben csak kipróbálni szeretnéd a számlázó programot, akkor hagyd üresen a mezőt, a program a kiállított számláidat próbaszámlának fogja tekinteni és nem küldi be a NAV-hoz. A próbaszámláidat a számlázó program élesítésekor a rendszer törölni fogja.

Alapadatok

Az cégadatok „alapadatok” képernyőjén a vállalkozás további alapadatait kell megadni. Az adószám megadása után az adószám utáni mezőre kattintva a program az OPTEN adatbázisából kikeresi és a cégadatokba másolja a cég alapadatait.

Könyvvezetés, adózás

Ezen a képernyőn a könyvvezetési, adózási módokat és az IPA kiszámításához szükséges alapadatokat kell megadni. Kérjük, hogy a következő könyvelési évre vonatkozó mezőket figyelmesen és pontosan töltsd ki, mert a program a következő éves cégnyitáskor alapesetként azokkal fogja átnyitni a céget.

Kiegészítő adatok

A kiegészítő adatok képernyőn a különféle bevallásokon, adatszolgáltatásokon feltüntetendő adatokat kell megadni.

Törzsbeállítások

A WINTAX rendszer által kezelt kiegészítő (törzsállományok paramétereit és rögzítési sorrendeket lehet ezen a képernyőn megadni, a fontosabbak:

Beállítható a dimenziók (munkaszám, költséghely részleg) és a partnertörzs elnevezései, kezdő értékei a dimenziószám csak számjegyekből áll, a program sor számozza-e stb.

A használandó kontírozás (az egyszeresnél jogcím lista).

A fizetési esedékesség, számviteli és az áfa teljesítés képzésének alapszabálya.

Devizás és kerekítési beállítások

A képernyőn a forintban és devizában érkező számlák kerekítési, átváltási szabályai adhatók meg. A teljes WINTAX rendszer használata esetén meg kell adni, hogy az árfolyamokat és a bankszámla forgalmakat a pénzügyi rendszer (IPTAX), vagy a könyvelő programok vezessék.

Kiegészítő melléklet

A kettős könyvviteli program a beszámoló készítéskor elkészítheti a kiegészítő mellékletet is, ezen a képernyőn a kiegészítő melléklethez elkészítéséhez szükséges adatokat kell megadni.

Képviselők

A vállalkozás számára fontos személyek (pl. könyvvizsgáló, könyvelő, bérszámfejtő stb. személyes adatait lehet rögzíteni, kapcsolattartáshoz.) Az adatszolgáltatások, bevallások ebből a nyilvántartásból töltik ki a kért adatokat.

Cégcsoport

Ezen a képernyőn a csoportos áfa alanyoknak kell a képviselőt és a csoporttagokat felsorolni, érvényességi idővel (mettől-meddig volt tag, pl.).

Kapcsolt vállalkozások

A képernyőn, a kapcsoltság mértéknek feltüntetésével a cég kapcsolt vállalkozásait kell felsorolnod.

Telephelyek

A cég bejegyzett telephelyeit kell felsorolni, a HIPA számításához szükséges adatokkal.

A cégadatok kitöltése után

A cégadatok megadása és tárolása után lehet a főmenüből a használni kívánt programot kiválasztani és elindítani, amelyek használatba vételi tudnivalóit a következőkben részletezzük.

A WINTAX használatba vételének technikai tudnivalói

Ebben a részben sorra vesszük a számítógép és a program technikai beállításait és az adatmigráció fontosabb lépéseit. Amennyiben ezekkel nem szeretnél bajlódni, vedd igénybe Start csomagunkat, amely keretében munkatársaink ellenőrzik a rendszerkövetelmények betartását, beállítják a hálózatot és az adatmentési útvonalakat.

Rendszer követelmények

A WINTAX rendszernek nincs különleges hardver igénye, a program jó felhasználó élményt nyújtó használatához azonban érdemes a rendszerkövetelményeket betartani. Biztonsági okokból csak jogtiszta és még karbantartott Windows használatát javasoljuk, az elavult operációs rendszer alatt nem garantáljuk a program hibátlan működését. A rendszerkövetelményekről itt olvashatsz többet.

Hálózati beállítások

A WINTAX hálózatban (helyi hálózat, távolról elérés, felhő) is használható a rendszer. Magát a WINTAX rendszert minden munkaállomásra telepíteni kell, a FireBird adatbázis kezelőt elegendő a szerverre telepíteni. A hálózati beállításokról itt olvashatsz többet.

Adatmentési beállítások

A WINTAX rendszer főmenüjében is van lehetőséged a feldolgozott adatok mentésére, a mentési beállításokról itt olvashatsz többet.

A korábbi adatok WINTAX rendszerbe való átvitele

Különösen évelejei áttérés esetén, nagy esély van a korábbi programoddal kezelt törzs és nyitó állományok WINTAX alá való konvertálására, amelyről itt olvashatsz többet, ha a bérszámfejtő programot használsz, akkor még ezt is olvasd el.

Amit még javaslunk

A NOVITAX számos módon segíti ügyfelei tudásának fejlesztést, naprakészen tartását. Ha szeretnél ezekben részt venni,  iratkozz fel hírlevelünkre, itt a Hír-Adó szakmai anyagokra, itt pedig az online adóklubunkra.

Programjaink folyamatos használatát segíti tudástárunk és videótárunk.