Módosítás vagy sztornó az IPTAX-ban
Abban szeretnénk segíteni, hogy a két számlamódosítás közül mikor melyiket használd!
A lényegi különbség (a NAV sokszor hangoztatott véleménye szerint is), hogy a sztornó érvényteleníti az ügyletet, a módosítás csak korrigálja.
Ebből következik, hogy a sztornót helyesen, csak akkor használhatod, ha a kiszámlázott ügylet meghiúsul, semmilyen formában nem teljesül. Ügyviteli szempontból a sztornó a későbbi módosítás lehetősége nélkül érvényteleníti a számlát (számlaláncot).
Minden más esetben módosítanod kell, beleértve a számlarontás miatti új számla kiadását is, hiszen a javított számla a hibásan kiszámlázott ügylet számlája lesz. A módosítás tehát nem zárja le a számlaláncot, az utolsó módosítást bármennyi további módosítás követheti, például javíthatsz egy előző hibás módosítást is.
Javasoljuk, hogy ha szükséges, változtass a számlázási gyakorlatodon, számlarontáskor ne az legyen az első gondolatod, hogy sztornó és új számla, ha az ügylet nem hiúsult meg, akkor módosítsd a rontott számlát nullára, és módosításként add ki a hibátlan számlát.
A program számos módon (pl. számlatételek másolása, akár ellenkező előjellel) segíti a számlamódosítást.
Üdvözlettel:
Novitax Kft.