Lejárt a szankciómentes időszak!
Mint az bizonyára Önök előtt is ismert, 2021.03.31-én lejár a NAV xml 3.0-s adatszolgáltatás kegyelmi időszaka, a szankciómentesség. Ez egyben azt is jelenti, hogy a NAV 2021.04.01-től a számla adatszolgáltatás körében észlelt hibákért, mulasztásokért jogosult bírságolni.
Ezért is hívjuk fel figyelmüket a következőkre:
6)[17] A (4)-(5) bekezdés szerinti hibás adatszolgáltatás esetén az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany a javított adatszolgáltatást az állami adó- és vámhatóság rendszerében a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább az Áfa tv. 10. számú melléklet 4-5/A. pontjában meghatározottak szerinti adattartalmának manuális rögzítésével is megteheti.
(7) Ha a (4)-(5) bekezdés szerinti hibás adatszolgáltatás észlelésének napjától számított 3 munkanapon belül a hiba elhárítása nem történt meg, akkor az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany az adatszolgáltatást a hiba elhárulásáig a (6) bekezdésben foglaltak szerint köteles teljesíteni.
Véleményünk szerint a leírtak azt jelentik, ha bármi ok miatt (lehet ez internet hiba, géphiba, akár szoftverhiányosság is) három napon belül a szokott módon nem tudják a NAV-hoz beküldeni a kiállított számláikat, akkor azokat a NAV online számla-adatszolgáltatás felületen a Számlaadat-rögzítés menüpontban kézi rögzítéssel kell beküldeniük.
Mint ismeretes a Novitax számlázó programjai már márciustól a 3.0-s xml séma szerint küldik a számlákat. Ezzel kapcsolatban jelenleg nem tudunk semmilyen problémáról. Amennyiben a későbbiek során ilyesmi előfordulna, a probléma jelzése mellett, amennyiben annak elhárítása nem férne be a három napba, kézi rögzítéssel küldjék be az érintett számláikat, az esetleges bírságok elkerülése érdekében.
Kérjük, hogy az eddiginél is jobban figyeljék a képernyő alján található “online adatszolgáltatás statisztikát”. A beküldéskor hibásnak jelzett számlákat a tudástárban leírtak szerint próbálják meg azonnal javítani, ha szükséges, haladéktalanul értesítsenek bennünket.
Nyilván a jövőben is mindent meg fogunk tenni az Önök jobb kiszolgálása és a felmerült problémák mielőbbi megoldása érdekében, de jobb az óvatosság!
Kérésünk teljesítését előre is köszönve, üdvözlettel:
Novitax Kft.