NOVITAX HÍREK 2020/01

2019.12.30-án honlapunkra feltöltöttük a WINTAX rendszer 21.00-s verzióját, amely a jogszabály változások átvezetése mellett számos újdonságot is tartalmaz. A változásokról az előző év végén több alkalommal is körlevélben tájékoztattuk Önöket, a fontosabbakat ebben a hírlevélben összefoglalva ismét közreadjuk.

Hírlevelünkben a WINTAX rendszer programjainak változásaiból csak a fontosabbakra térünk ki, a továbbiak a programok verzió információiból megismerhetők.

Fontos információ!
Mint arról korábban már tájékoztattuk Önöket, 2020.01.14-től a Microsoft nem támogatja a Windows 7-es operációs rendszert. Ez azért fontos információ, mert ha bármilyen biztonsági rést fedeznek fel a Windows 7-ben, akkor azt már nem szűntetik meg, vagyis ez az operációs rendszer már nem tekinthető biztonságosnak.

Ezért kérjük Önöket, hogy saját érdekükben, amikor arra lehetőségük lesz, térjenek át egy támogatott, biztonságos Windows verzióra (például a Windows 10-re).

Regisztrációs hírek:
Kérjük, hogy azonnal regisztráljanak!

Ebben az évben nem kell a tavalyi eljárást megismételni, a regisztrációs jogosultságukat átnyitjuk a következő évre, nem kell újra regisztrációs fiókokat létrehozniuk. Vagyis a 2020. évi verzió letöltése után az előző évi adatokkal technikailag regisztráltak lesznek, a regisztráció a programhasználati díj megfizetése után válik véglegessé.

A regisztráltság nem vonatkozik a könyvelt (bérszámfejtett stb.) cégekre. Tapasztalataink szerint ez a kör változik az évek között a legtöbbet, és meg akartuk adni Önöknek azt a lehetőséget, hogy felülvizsgálhassák, hogy mely cégekkel szeretnének dolgozni az előző évihez képest.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha átnyitnak egy olyan céget, amely az előző évben regisztrált volt, akkor a program a nyitás után megkérdezi, hogy “A regisztrált cégek közé fel kívánja venni az átnyitott céget?”.

“Nem” esetén az átnyitott cég nem lesz regisztrált, az “Igen” esetén a program tovább kérdez:

“A tavalyi regisztráció alapján?”

Az “Igen” esetén a cég az előző évi jogosultságokkal regisztrált lesz, a “Nem” esetén üresen (az előző évi bejegyzések is törlődnek) megjelenik a cégregisztrációs képernyő, amelyen be kell jelölni a cégjogosultságokat. A cégjogosultsági adatok tárolása után a cég regisztrált lesz.

A cégregisztrációs adatokat év közben a szokott módon meg lehet változtatni, ha azt a nyitáskor elmulasztották volna, vagy évközben adódik valamilyen változás.

A regisztrációkezelők (e-mail címek) változását az erre vonatkozó adatlap kitöltése helyett az adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználó e-mailban kezdeményezheti.

Az adminisztrátori jog átadására új adatlapot vezettünk be.

A 2020. évi verzió használatba vétele
A szokásos, az új év első verzióját kísérő körlevelünket, amelyet január első napjaiban küldtünk ki Önöknek, itt olvasható.

Élesben használhatók a Web alapú programjaink
A “papírmentes” (digitalizált) könyvelői, bérszámfejtési munka felé haladva, a programjainkban már eddig is meglevő funkciókon túl megtettük az első fontos lépéseket is.

A bérszámfejtési munka előkészítésének megkönnyítéséhez a digitális jelenét vezetésével, és a számfejtési elszámolások digitális visszajuttatásával gyakorlatilag száműztük a papír használatát a bérszámfejtési munkából. Ehhez nem kell mást tenniük, mint használni a 2020-tól forgalmazott WebBér programunkat, amely nem mellékesen jelentősen csökkenti a számfejtő munkáját.

A könyvelői (könyvelőirodai) munkát könnyíti meg az online számlázó és bizonylat feldolgozó programunk, a WebTax, amely magas szakmai színvonalú online számlázó program, az összes ismert számlázóhoz képest a legjobban NOVITAX kompatibilis. Egyszerű és könnyű kezelhetősége révén kiválóan alkalmas a kézi számlatömbök kiváltására, amelyeket a teljes körű számlabeküldés miatt 2020.07.01-től nem érdemes használni. A forgalomba hozott verzió a számlák írása mellett kezeli a bejövő számlákat is, de fokozatosan fejlesztjük, az új funkciók bekerüléséről folyamatosan tájékoztatni fogjuk Önöket. A Webes programjaink által ellátott funkciókról itt olvashatnak bővebben.

WebBér programunk 2020. évi verziójának újdonságai itt olvashatók.

Változások az egyszeres könyvviteli programban
A TAXA program 2019. évi verziójában használható a 1943-as nyomtatvány kitöltő modul, a részletes leírás itt olvasható.

Ismét aktív a K102 nyomtatvány kitöltő modul, a részletes leírás itt olvasható. Bővebben

A tárgyi eszköz nyilvántartásban lehetővé tettük a kulcs szerinti amortizációtól eltérő amortizáció alkalmazását (eszközönként egyedi amortizáció állítható be). Bővebben

TAXA2020
A jogszabályi változások, és a felhasználói igény figyelembevételével változtak a könyvelési jogcímek, a változásokat részletesen itt olvashatja el.

NTAX2020
A kettős könyvviteli program előleg kezelését megújítottuk, a könyvelése lényegesen egyszerűbb, ezért kérjük, hogy 2020-tól az új könyvelési technikát használják, amelyről bővebben itt olvashatnak.

BÉR2019
A bérszámfejtő programunk 2019. évi verziója elkészíti az M30-as adatszolgáltatást, akár pdf formában, amely pdf állományokat automatikusan el is küld a személynél beállított e-mail címre. Amennyiben ilyen módon még nem küldtek kör e-mailt, kérjük, hogy a leírásunk szerint, teszt csatolt állománnyal először küldjenek teszt anyagot. Ha az nem sikerülne, vegyék fel a kapcsolatot informatikusukkal. Ha az informatikusuk sem tudja megoldani, akkor a levelező és a vírusvédő program adataival együtt küldjenek e-mailt ügyfélszolgálatunkra. A részletes leírás itt található.

BÉR2020
Négy, vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezményét (NÉTAK) kezeli a program, a kedvezmény számfejtéskor való figyelembe vételéhez szükséges információk itt olvashatók.

IPTAX2020
Az integrált pénzügyi nyilvántartás első verziója több fontos változást tartalmaz, amelyekről itt olvashatnak.

Külön szeretnénk felhívni a figyelmüket az éveken áthúzódó teljesítések számláinak helyes kiállítására, mely számlákat, és milyen beállítással javasoljuk kiadni a 2019. évi, és melyeket a 2020. évi számlázó programmal. Javaslatunk itt olvasható.

Automatikus e-mail küldés
Egyre több programunkba kerül be az elkészült kimutatások, számlák stb. automatikus e-mailen való elküldésének lehetősége. Felhasználóink visszajelzései alapján, a funkció beindításakor előfordulhat olyan helyzet, hogy minden szabályszerűen be van állítva, ennek ellenére nem mennek el a levelek. Az automatikus e-mail küldés beállításai, a funkció tesztelése, a hiba esetére vonatkozó eljárás itt olvasható.

Üdvözlettel,
NOVITAX Kft.