Mégegyszer a számlázó program bejelentéséről

Tisztelt Partnerünk!

Mint az Önök előtt is ismert a használt számlázó programot minden vállalkozásnak be kell jelentenie a NAV-hoz, és felkérésre, de ugyanilyen kötelezettsége van a forgalmazónak is.

Szeretnénk, ha megfelelve ennek az előírásnak, a számlázó programot használó cégek 2017-től saját jogon rendelnék meg a programot kivéve, ha Önök klasszikus bérszámlázásra használják számlázó programunkat (az áfa törvény szerint bérszámlázás esetén, a számlán fel kell tüntetni a számlát készítő vállalkozást is, programunknak van ilyen funkciója).

A cégenkénti megrendelés nem jelent árváltozást, tehát a számlázó cégek a megszokott módon és áron használhatnák számlázó programjainkat 2017-től is, a változás annyi volna, hogy a programhasználatról a NOVITAX Kft. adna számlát. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a NAV tájékoztatást kér a számlázó program használatáról, amely tájékoztatáshoz kéri a szerződést (a programátvételi lapot) és a számlát. Magyarázkodni kell, ha ilyennel nem rendelkezünk, bár eddig ebből nem volt probléma, de talán mindenkinek egyszerűbb volna, ha a jövőben nem kellene magyarázkodni. És akkor még nem is beszéltünk a számlázó programok küszöbön álló, NAV-hoz történő “bekötéséről”.

Levelünket 2017. évre való felkészülés jegyében, javaslatként küldjük ki. Írják meg, ha van valami általunk nem ismert ok, amely miatt Önök 2017-ben nem tudnák a leírtak szerint ügyfeleik nevében megrendelni számlázó programunkat. Ebben az esetben tegyenek javaslatot arra is, hogy mit válaszoljunk a NAV-nak, ha kéri tőlünk a velünk szerződéses kapcsolatban nem álló, de NOVITAX programmal számlázott cég szerződését és számláját.

Válaszukra számítva, üdvözlettel:

Zelenák András
ügyvezető